חדשות

גרמן: ללא הרפואה הציבורית, מספר חללי "צוק איתן" היה גבוה יותר

גרמן אמרה בכנס "כלכליסט" שנערך השבוע בתל אביב, כי "ל-2,354 נפגעי מבצע 'צוק איתן' לא היה מקום או מענה במערכת בריאות פרטית"

שרת הבריאות יעל גרמן אמרה בכנס שקיים העיתון "כלכליסט" שלשום (יום ג'), כי מערכת הבריאות הוכיחה במבצע "צוק איתן" שהיא חלק בלתי נפרד ממערכת הביטחון של מדינת ישראל. "ללא מערכת מצוינת מסורה ומקצועית כמו המערכת הציבורית, ללא הטיפול יוצא הדופן לו זכו 80 פצועים קשה, מספר החללים עלול היה להיות גבוה הרבה יותר".

לדבריה, "מערכת בריאות טובה, כזו שניתן לסמוך עליה בשגרה ובחירום, נשענת על מערכת ציבורית טובה.
ל-2,354 הנפגעים במהלך המבצע הצבאי לא היה מקום ולא היה מענה במערכת הפרטית. זוהי מערכת הנשענת על צוותי רפואה מצוינים, בעלי שם עולמי ועל מחקר פורץ דרך בתחומי הרפואה והביולוגיה".

השרה מנתה את הממצאים "מעוררי הדאגה", כהגדרתה, בנוגע למערכת הבריאות הישראלית, הדורשים תיקון. בין השאר הזכירה את מספר המיטות הנמוך, את שיעורי התפוסה הגבוהים במחלקות האשפוז לעומת מדינות ה-OECD, את המחסור באחיות, את הפערים ה"בלתי נסבלים" בין המגזרים ובין המרכז לפריפריה. גרמן גם ציינה, כי התורים לניתוחים וזמני ההמתנה בחדרי מיון הולכים ומתארכים, והביעה דאגה מרמת הזיהומים בבתי החולים בישראל.

"אחת המגמות המדאיגות בשנים האחרונות", אמרה עוד גרמן, "היא היחס בין ההשקעה הציבורית לבין ההוצאה הפרטית על בריאות. ההשקעה הציבורית בבריאות הלכה וירדה מ-70% אל פחות מ 60%, בעוד ההוצאה הפרטית הלכה וגדלה בהתאם. את המגמה הזו יש לעצור ולהתחיל לסובב את הגלגל לאחור לעבר היחס הקיים במדינות ה-OECD. יש להשקיע בקיצור תורים כדי להביא להסטת השירות הרפואי מהפרטי לציבור, ויש לרסן את ההוצאה הפרטית על ביטוחי בריאות שאיננה מביאה בריאות אלא רק מעודדת את ההסטה מהמערכת הציבורית לפרטית".

נושאים קשורים:  חדשות,  מערכת הבריאות,  שרת הבריאות יעל גרמן,  OECD,  ועדת גרמן,  מצב הרפואה בישראל,  מבצע "צוק איתן",  כנס "כלכליסט"
תגובות