חדשות

האלימות נגד רופאים גואה: מחר שביתת מחאה בבתיה"ח ובמרפאות

על רקע האלימות נגד צוותים רפואיים, ההסתדרות הרפואית תשבית מחר את מערכת הבריאות כולה – בתי החולים ומרפאות הקהילה יפעלו במתכונת מצומצמת

בתי החולים והמרפאות יפעלו במתכונת שבת מצומצמת. אילוסטרציה

בתום דיון מיוחד שנערך בסוף השבוע (ה') על רקע האלימות נגד צוותים רפואיים, החליטה ההסתדרות הרפואית להשבית מחר (ב') את מערכת הבריאות כולה – בתי החולים ומרפאות הקהילה. אלה יפעלו במתכונת שבת מצומצמת, ולמקרים מיוחדים תופעל כמקובל ועדת חריגים.

השביתה הכללית תתקיים מחר החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד לשעה 7:00 בבוקר למחרת בכל בתי החולים ובכל מרפאות הקהילה. השביתה תכלול את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים, שיעבדו במתכונת שבת וחג, ואת לשכות הבריאות במשרדי הממשלה. מרפאות החוץ יושבתו.

"שביתה היא אף פעם לא ברירת המחדל עבורנו, אולם האלימות במערכת הבריאות כבר מזמן הפכה למגיפה וכמעט מדי יום נחצים הקווים האדומים. ביום שני הרופאות והרופאים אומרים די לאלימות, די להפקרות", כך מסר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי.

ההחלטה להשבית את מערכת הבריאות התקבלה בתום דיון ממושך במזכירות ההסתדרות הרפואית, בעקבות מקרה שני של אלימות נגד צוותים רפואיים בתוך מספר ימים. "רק ביום שלישי הזדעזענו כולנו מתקיפת הרופא בבית החולים סורוקה, והנה היום (ה') התבשרנו על תקיפה חמורה של רופא נוסף, הפעם במרכז לבריאות האישה ברמלה.

"הבהרנו שהשביתה של אתמול ב'סורוקה' היא רק שביתת אזהרה, אבל היום ברור לכל שאין לנו אלא להשבית את המערכת כולה כדי שמישהו בממשלה יתעורר וישים סוף למגיפת האלימות הזו. לא נסכים בשום אופן למציאות בה הרופאים והרופאות יופקרו דווקא במקום שבו הם עוסקים יומם וליל בהצלת חיים", הוסיף פרופ' חגי.

פרופ' חגי ציין כי המאבק בו פתחה ההסתדרות הרפואית כבר הביא למספר צעדים חשובים בתקופת הממשלה הקודמת, לרבות הקמת נקודות שיטור בחדרי מיון והתחלת חקיקה להחמרת הענישה, "אולם כעת מוכרחים להשלים את המהלכים בעניין לאלתר", ציין חגי. לדבריו, המקרים האחרונים הוכיחו שלא די בנקודות שיטור בחדרי מיון וכי יש לחזק משמעותית את מערכי האבטחה בכל מוסדות הבריאות.

נושאים קשורים:  שביתה,  מערכת הבריאות,  אלימות נגד צוות רפואי,  חדשות,  ההסתדרות הרפואית
תגובות
22.01.2023, 20:02

מצטער להפר את הקונסנזוס ... השבתה כללית של בתי החולים אינה תשובה הולמת לאלימות נקודתית. זה עונש קיבוצי שפוגע בעיקר בחולים ובחלשים. כמו תמיד המערכת הפרטית תמשיך לתפקד והעונש יפגע בשחרור וקבלת חולים למחלקות, בפונים למלרדים ובחולי המרפאות שממתינים חודשים רבים לתורים.