חדשות

"שניידר": מגדל האשפוז החדש מכפיל את גודלו של ביה"ח לילדים

מגדל הזכוכית החדש, שפתח הבוקר את מחלקותיו, מגדיל את מערך האשפוז של בית החולים לילדים בעשרות מיטות | המבנה כולל, בין היתר, שתי קומות ממוגנות, ובהן פגייה ומכון דיאליזה | למאושפזים מוצעים חדרים פרטיים ומרכז למידה

בניין הזכוכית ב"שניידר". יחידת הדיאליזה החדשה ממוקמת בקומה השנייה. צילום: דוברות שניידר

מרכז שניידר לרפואת ילדים פתח הבוקר (א') את מחלקות מגדל - בניין אשפוז נוסף הממוקם בסמוך לבניין האבן, והחל בהעברת מחלקות האשפוז. הבניין החדש על שבע קומותיו, אשר נבנה בסטנדרט אדריכלי גבוה, הוקם מדרום לבניין הנוכחי על שטח כולל של כ-40,0000 מ"ר והוא מכפיל את גודלו הפיזי של בית החולים.

בבניין הזכוכית קיים מתחם בית חולים חירום המגן במצב מלחמה קונבנציונלית, ביולוגית וכימית הכולל שתי קומות ממוגנות, ובהן: פגייה ראשונה מסוגה בארץ עם 52 מיטות, 28 מהן בחדרים פרטיים למשפחה ולילוד ומכון דיאליזה ממוגן.

במסגרת המבנה החדש גדל מערך האשפוז של מרכז שניידר בעשרות רבות של מיטות שיאפשרו קבלתם של ילדים רבים יותר מרחבי המדינה ומחוצה לה. שטח כל מחלקה גדל פי 1.5 מהקיים. מחלקות האשפוז החדשות יאפשרו למטופלים ולהוריהם לשהות בחדרים אישיים או בחדרים לשני מטופלים. אפשרות זו, מעבר לשיפור רווחת המטופלים ומשפחותיהם, תעזור ביכולת להתמודדות המתמדת במניעת זיהומים.

לאחר סיום מעברן של מחלקות האשפוז לבניין הזכוכית, ישודרג בהדרגה בניין האבן הקיים ובו יורחבו שירותים כגון: המערך לאונקולוגיה, מערך הלב, ומחלקות הטיפול הנמרץ. כמו כן יורחבו שירותים כירורגיים ואמבולטוריים רבים.

בניין הזכוכית כולל גם את מרכז המחקר והחדשנות היחידי לילדים בארץ ומהבודדים בעולם, מרכז למחלות מוח המשלב נוירולוגיה ופסיכיאטריה ומכון למחקר קליני לחקר המוח, מערך לטיפול בהפרעות אכילה, בית כנסת, אודיטוריום, בית קולנוע וגינה טיפולית.

בבניין משולב גם מרכז חינוכי מורחב, שיעניק מימד חדש להגדרה של 'בית ספר  לילדים מאושפזים'. המרכז החינוכי ימוקם על שטחים גדולים בקדמת הבניין, על מנת להעניק לילדים סביבה המתחברת עם העולם הבריא שבחוץ. המשמעות היא יצירת ערך מוסף לילדים על ידי אינטגרציה של תרבות פנאי, מחקר, אמנות, מוסיקה וחוויה של שגרה בריאה יחד עם לימודי חובה. בנוסף, נבנה בימים אלה חניון תת קרקעי עם כ-1,000 מקומות חניה למטופלים ולמבקרים.

נושאים קשורים:  בית החולים לילדים שניידר,  בניין אשפוז,  חדשות,  רפואת ילדים
תגובות